Έρευνα
Πώς συνδέεται ο ύπνος με τη σχολική συμπεριφορά του παιδιού
Μια έρευνα από την Αυστραλία αποκαλύπτει ότι τα παιδιά που έχουν μάθει να ρυθμίζουν μόνα τους τον ύπνο τους μέχρι την ηλικία των 5 ετών, τα πηγαίνουν καλύτερα στο σχολείο.
Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Queensland University of Technology πήραν μέρος 3000 παιδιά ηλικίας από νεογέννητα έως 7 ετών. Οι γονείς κλήθηκαν να δώσουν πληροφορίες για τις συνήθειες ύπνου των παιδιών και οι δάσκαλοι για τη συμπεριφορά τους μέσα στην τάξη. Όπως αποδείχτηκε, το 1/3 των παιδιών είχαν πρόβλημα με τον ύπνο τους, γεγονός που τους δημιουργούσε πρoβλήματα και στο σχολείο, όπως συχνά ξεσπάσματα, αδυναμία να συγκεντρωθούν και να ακολουθήσουν τους κανόνες της τάξης, υπερκινητικότητα κλπ.
Αντίθετα τα παιδιά που μέχρι τα 5 τους είχαν καταφέρει να ρυθμίζουν μόνα τους τον ύπνο τους (δηλαδή να κοιμούνται μόνα τους και όταν ξυπνούν την νύχτα, να αποκοιμιούνται πάλι μόνα τους, χωρίς να χρειάζονται τους γονείς τους) προσαρμόζονταν ευκολότερα στις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος.
Η Dr. Kate Williams, μια εκ των επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε ότι η ηλικία των πέντε ετών είναι κομβική, αφού μέχρι τότε τα παιδιά πρέπει να έχουν ξεπεράσει τα όποια προβλήματα στον ύπνο τους, όπως να θέλουν να κοιμούνται στο κρεβάτι των γονιών, να χρειάζονται ένα γονιό να ξαπλώσει δίπλα τους για να κοιμηθούν, να χρειάζονται ένα γονιό να τα βοηθήσει να ξανακοιμηθούν όταν ξυπνήσουν κλπ., έτσι ώστε να μην επηρεάζουν τη σχολική τους απόδοση.
Στην έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το Queensland University of Technology πήραν μέρος 3000 παιδιά ηλικίας από νεογέννητα έως 7 ετών. Οι γονείς κλήθηκαν να δώσουν πληροφορίες για τις συνήθειες ύπνου των παιδιών και οι δάσκαλοι για τη συμπεριφορά τους μέσα στην τάξη. Όπως αποδείχτηκε, το 1/3 των παιδιών είχαν πρόβλημα με τον ύπνο τους, γεγονός που τους δημιουργούσε πρoβλήματα και στο σχολείο, όπως συχνά ξεσπάσματα, αδυναμία να συγκεντρωθούν και να ακολουθήσουν τους κανόνες της τάξης, υπερκινητικότητα κλπ.
Αντίθετα τα παιδιά που μέχρι τα 5 τους είχαν καταφέρει να ρυθμίζουν μόνα τους τον ύπνο τους (δηλαδή να κοιμούνται μόνα τους και όταν ξυπνούν την νύχτα, να αποκοιμιούνται πάλι μόνα τους, χωρίς να χρειάζονται τους γονείς τους) προσαρμόζονταν ευκολότερα στις απαιτήσεις του σχολικού περιβάλλοντος.
Η Dr. Kate Williams, μια εκ των επικεφαλής της έρευνας, δήλωσε ότι η ηλικία των πέντε ετών είναι κομβική, αφού μέχρι τότε τα παιδιά πρέπει να έχουν ξεπεράσει τα όποια προβλήματα στον ύπνο τους, όπως να θέλουν να κοιμούνται στο κρεβάτι των γονιών, να χρειάζονται ένα γονιό να ξαπλώσει δίπλα τους για να κοιμηθούν, να χρειάζονται ένα γονιό να τα βοηθήσει να ξανακοιμηθούν όταν ξυπνήσουν κλπ., έτσι ώστε να μην επηρεάζουν τη σχολική τους απόδοση.