Φαγητό εκτός σπιτιού: σημεία προσοχής


Όταν το επιτρέπουν οι υποχρεώσεις των γονιών και συνήθως μέσα στο Σαββατοκύριακο που και τα παιδιά δεν έχουν σχολείο, επιλέγουν να φάνε οικογενειακώς εκτός σπιτιού. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που πρέπει να προσέξετε:

  • Αποφύγετε να παραγγείλετε για το παιδί κάποιο τηγανιτό φαγητό, με πολλές σάλτσες και γενικά κάποιο που θα του πέσει βαρύ στη χώνεψη. Εξηγήστε του ότι για δικό του όφελος είσαστε αναγκασμένοι να κάνετε κάτι τέτοιο για να μη δημιουργηθούν προστριβές.
  • Αν το παιδί είναι συνεργάσιμο, μια καλή ιδέα θα ήταν να του ζητήσετε να σας δώσει εναλλακτικές για το τι θέλει να φάει έτσι ώστε να αποφασίσετε από κοινού.
  • Προσοχή στην ποσότητα φαγητού που θα καταναλώσει το παιδί. Αν γενικά οι μερίδες είναι μεγάλες και δεν είναι εφικτό να βρεθεί άλλη λύση, μοιραστείτε την ίδια μερίδα. Μαζί με τυχόν ορεκτικά και σαλάτα, είναι σίγουρο ότι θα χορτάσει.
  • Αν δείτε το παιδί να έχει χορτάσει πριν αδειάσει το πιάτο του, μην το πιέσετε να το φάει όλο με το ζόρι. Μην ξεχνάτε ότι τρώμε όσο πεινάμε και από τη στιγμή που η ποσότητα φαγητού στα εστιατόρια δεν ορίζεται από εσάς, δεν είναι αυτοσκοπός να αδειάσει το πιάτο.
  • Δεν το συζητάμε ότι δεν πρέπει να του παραγγείλετε αναψυκτικό ή τουλάχιστον να το κάνετε σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις και αυτό σε μικρή ποσότητα. 
  • Αν πήγατε σε εστιατόριο για μεσημεριανό, προσαρμόστε το διατροφολόγιο όλης της οικογένειας για την υπόλοιπη ημέρα. Είτε αυτό λέγεται να φάτε πιο υγιεινά, είτε (οι μεγάλοι) μικρότερη ποσότητα το βράδυ.
  • Δώστε το καλό παράδειγμα στο παιδί. Μην περιμένετε από εκείνο να εφαρμόσει όλα τα παραπάνω βλέποντας εσάς να κάνετε τη μια υπερβολή πίσω από την άλλη!