Κάπνισμα στη διάρκεια της εγκυμοσύνης


Αρκετές γυναίκες σκέφτονται να ελαττώσουν ή και να κόψουν το κάπνισμα την περίοδο της εγκυμοσύνης, για να μην κάνουν κακό στο έμβρυο ή επηρεάσουν την ομαλή έκβαση της κύησης. Είναι όμως πραγματικά έτσι; Και πώς αυτό μπορεί να επιτευχθεί;

Σίγουρα, είναι αρκετά επιπόλαιο να αποφασίσετε να συνεχίσετε το κάπνισμα στην εγκυμοσύνη. Και αυτό το λέμε διότι μέσω πλακούντα περνούν στο έμβρυο όλες οι βλαπτικές ουσίες του τσιγάρου και μειώνεται το οξυγόνο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ανάπτυξή του...

Επειδή ακριβώς δεν υπάρχει κανένας λόγος να ρισκάρετε την ομαλή ανάπτυξη του εμβρύου και την εξέλιξη της εγκυμοσύνης, πρέπει να κάνετε αποχή από το τσιγάρο τουλάχιστον για όσο διαρκεί η κύηση. Το ιδανικό θα ήταν να το κόψετε εντελώς, αφού και το παθητικό κάπνισμα δημιουργεί ζητήματα στο νεογέννητο.

Για να γίνει αυτό, καλό είναι να ξεκινήσετε τις προσπάθειες πριν τη σύλληψη. Αρχικά, ελαττώστε το κάπνισμα και εν συνεχεία κόψτε το τελείως.

Αυτή η μέθοδος, εξαιτίας της σταδιακής μετάβασης στη νέα πραγματικότητα από το να το κόψετε μια κι έξω όταν μείνετε έγκυος.

Για ψυχολογικούς και μόνο λόγους, διαλέξτε ως πρώτη μέρα της προσπάθειας μια σημαδιακή για εσάς ημερομηνία ή μια περίοδο που είσαστε χαλαρή, με καλή ψυχολογία. Έτσι, θεωρητικά αυξάνονται οι πιθανότητες επιτυχίας του εγχειρήματος.

Τόσο την περίοδο πριν την εγκυμοσύνη, όσο και κατά τη διάρκεια αυτής, θα χρειαστείτε ψυχολογική στήριξη από το σύντροφό σας. Όταν μπείτε στον πειρασμό να καπνίσετε, εκεί είναι που πρέπει να σας συγκρατήσει ο μελλοντικός πατέρας του παιδιού σας, θυμίζοντάς σας τι διακυβεύεται.

Αν θέλουμε να μιλήσουμε πιο συγκεκριμένα για τα οφέλη της διακοπής του καπνίσματος στην εγκυμοσύνη, ξεκινάμε με το ότι μειώνονται οι πιθανότητες για πρόωρο τοκετό και μη φυσιολογικό βάρος του μωρού.

Από τη στιγμή που δεν προσλαμβάνει βλαπτικές ουσίες το έμβρυο, μειώνονται οι πιθανότητες να εμφανίσει αναπνευστικά και άλλα προβλήματα στο μέλλον.

Εκτός από τα δεδομένα οφέλη και στη δική σας υγεία, κόβοντας το τσιγάρο στην εγκυμοσύνη θα δείτε διαφορές και στα επίπεδα ενέργειας που θα νιώθετε.

Η αλήθεια είναι πως όταν κόβει κάποιος το τσιγάρο, ανοίγει η όρεξη και παίρνει κιλά. Κι αν ήδη σας αγχώνει αυτή η προοπτική, με δεδομένα και τα κιλά που ούτως ή άλλως θα πάρετε εξαιτίας της κύησης, να σκέφτεστε ότι με σωστή διατροφή και άσκηση (μετά τον τοκετό) θα απαλλαγείτε από αυτά.

Το πιο ακραίο σενάριο αναφορικά για τις έγκυες που καπνίζουν τους πρώτους μήνες κύησης είναι η αποβολή. Δε λέμε ότι είναι σύνηθες, όμως γιατί να το ρισκάρετε;

Τέλος, το παθητικό κάπνισμα έχει σχεδόν τις ίδιες επιπτώσεις με το ενεργητικό. Άρα δεν αρκεί απλά να το κόψετε, αλλά να προσέχετε σε τι χώρους κινείστε. Κοινώς, να αποφεύγετε τη συχνή έκθεσή σας σε χώρους όπου καπνίζουν πολλά άτομα και δεν αερίζεται επαρκώς.