Γυμναστική την περίοδο της εγκυμοσύνης


Δεν είναι επιβεβλημένο, όμως καλό θα ήταν αν νιώσετε την ανάγκη, να ασκείστε με μέτρο και προσοχή την περίοδο της εγκυμοσύνης. Πάμε όμως να δούμε τι πρέπει να έχετε κατά νου για το συγκεκριμένο θέμα:

  • Οποιοδήποτε στάδιο της εγκυμοσύνης κι αν διανύετε, να ξεκαθαρίσουμε ότι η γυμναστική που θα κάνετε θα πρέπει να είναι χαμηλής έντασης και μόνο μετά από συνεννόηση με το γιατρό σας.
  • Σίγουρα θα κουράζεστε πιο εύκολα συγκριτικά με πριν, όμως είναι κάτι φυσιολογικό. Το θέμα είναι να μην ψάξετε άλλοθι σε αυτό για να απέχετε από την άσκηση!
  • Να αποφύγετε απότομες και μεγάλες αυξήσεις της θερμοκρασίας στο σώμα σας και να ενυδατώνεστε επαρκώς πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το τέλος της άσκησης.
  • Τα οφέλη από την άσκηση την περίοδο της εγκυμοσύνης είναι πολλά. Ενισχύει τη δύναμη, την αντοχή και υπάρχει μυική ενδυνάμωση.
  • Μπορείτε να ξεκινήσετε τη γυμναστική από τα πρώτα στάδια της εγκυμοσύνης ή και μετά το πρώτο τρίμηνο, ανάλογα με τη δική σας βούληση και την άποψη του γιατρού σας.
  • Καλές και ασφαλείς επιλογές είναι το περπάτημα, το κολύμπι και η γιόγκα για εγκύους. Επιλέξτε αυτό που σας ταιριάζει περισσότερο και σας κουράζει λιγότερο και σίγουρα αποφύγετε αθλήματα που έχουν επαφές.
  • Αν υπάρχει ιατρικό ιστορικό είτε από τυχόν προηγούμενη κύηση, είτε γενικότερο, εκεί είναι που πρέπει οπωσδήποτε να κάνετε συζήτηση με γιατρό και όχι να λειτουργήσετε αυτοβούλως.
  • Σε κάθε περίπτωση, αν νιώσετε κόπωση ή ζαλάδα, σταματήστε άμεσα την προπόνηση και καλέστε το γιατρό σας.